Wikia

Icoon begin.png
 
Nog maar net begonnen
Dit artikel is een begin en moet worden uitgebreid. Je kan Witcher wiki helpen door deze pagina te bewerken met wat jij weet over Geralt van Rivia.

Geralt van Rivia (Engels: Geralt of Rivia, Pools: Geralt z Rivii) is een Witcher en de voornaamste protagonist van de The Witcher franchise.

BiografieEdit

RelatiesEdit

FamilieEdit

CirillaEdit

Cirilla Fiona Elen Riannon, kortweg 'Ciri', is Geralt's geadopteerde dochter dankzij de Wet van Verrassing (Engels: Law of Surprise). Ze is de biologische dochter van Duny en prinses Pavetta.

PartnersEdit

Essi DavenEdit

Fringilla VigoEdit

Fringilla Vigo is Geralt's geliefde gedurende de roman De vrouwe van het meer.

Lytta NeydEdit

ShaniEdit

Triss MerigoldEdit

Triss Merigold is een van Geralt's partners. In The Witcher 3: Wild Hunt kan de speler ervoor kiezen om uiteindelijk met haar samen te blijven, in tegenstelling tot wat er zich in de boeken afspeelt.

Yennefer van VengerbergEdit

Yennefer van Vengerberg is gedurende de boeken Geralt's grote liefde, waarmee hij uiteindelijk zal samenblijven. In The Witcher 3: Wild Hunt kan de speler er ook voor kiezen om de relatie te verbreken tijdens de queeste De laatste wens.

VriendenEdit

Crach an CraiteEdit

Geralt en Crach an Craite helpen elkaar doorheen de gebeurtenissen van The Witcher 3: Wild Hunt. Crach biedt Geralt hulp in het gevecht tegen Eredin, en Geralt heeft de mogelijkheid Crach's kinderen te helpen: Cerys an Craite tijdens de queeste Bezetenheid (Engels: Possession) en Hjalmar an Craite tijdens de queeste De heer van Undvik (Engels: The Lord of Undvik). Ten slotte kan hij ook een doorslaggevende rol spelen in het op de troon krijgen van één van Crach's kinderen gedurende De Konings Gambiet (Engels: The King's Gambit).

AndereEdit

Letho van GuletEdit

Tijdens de gebeurtenissen van The Witcher 2: Assassins of Kings is Geralt de tegenstander van Letho van Gulet. Aan het einde heeft hij de keuze om hem te laten leven, of om hem om te brengen. Wanneer er voor het eerste gekozen wordt, keert Letho terug in The Witcher 3: Wild Hunt en heeft Geralt opnieuw de keuze om hem verder te helpen.

VesemirEdit

Vesemir was Geralt's leermeester.

Around Wikia's network

Random Wiki